sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Lazy Sunday

Tänään ollu taas oikein perus tavallinen sunnuntai. Päivällä touhuiltiin hiukan pihahommia, taisteltiin tai siis Isimies taisteli hetken ennen kun ruohonleikkuri oli mun kans yhteistyö haluinen.
Kätevä emäntä ruokki perheen pihahommien päätteksi, siitä oli seurauksena rentoa retkottamista muun perheen osalta.




 Ja koska elämässä pitää olla hiukan hemmottelua.. (raskaus, mikä ihana tekosyy) illan päälle sitte piti alkaa leipomaan unelmatorttua. Erilaisia reseptejä on tullu testailtua, tässä se mun mielestä kaikista toimivin.

Pohja
4 kananmunaa
1½ dl sokeria
4 rkl vehnäjauhoa
2 rkl perunajauhoa
3 rkl kaakaoujauhetta
1 tl leivinjauhetta

Vaahdota munat ja sokeri, lisää siivilän läpi varovasti nostellen muut aineet. Paista 200 asteessa n. 10 min. Kumoa kypsä pohja leivinpaperille mihin on ripoteltu sokeria, paperin alla kannattaa laittaa vaikka keittiöpyyhe imemään kosteutta itseensä. Irrota toinen leivinpaperi pohjasta.

Täyte
(mä teen tän aina kaksin kertaisena)
150 g voita
1½ dl tomusokeria
1 rkl vaniljasokeria
1 kananmunan keltuainen

Vaahdota keskenään pehmeä voi ja sokerit, lisää keltuainen. Levitä täyte jäähtyneen pohjan päälle. 







"ai et tarviikkaan mun apua, mä niin luulin että sä pyysit mua auttamaan.."



Rakas perskärpäilijä sekä virallinen laaduntarkkailija <3




Näin meillä vietettiin sunnuntaita. 
Ens viikolla on tiedossa tiistaille ihanaa ohjelmaa kun lähdetään Isimiehen kans kattomaan stand uppia Raumalle :)

1 kommentti:

  1. Arvaa rupesiko tekemään mieli unelmatorttua? Kiitos vaan ;)

    Käytiin me pikkuveljen synttäreillä, on kakkua jääkaapissa asti. Hiilarit huutaa, mitähän tapahtuisi jos maistais? Olisi edes raskaana niin ois hyvä syy ;D

    VastaaPoista